مرکز مدیریت درمان ویژه وردیج VCMA
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
مرکز مدیریت درمان ویژه وردیج VCMA
نوشته شده در پنج شنبه 15 مرداد 1394
بازدید : 1269
نویسنده : Farsi Builder

 مدیریت درمان ویژه خانواده محور است:  امروزه  اختلال در روابط عاطفی  بین اعضای خانواده یکی از مهمترین دلایل اعتیاد شناخته می شود وهمواره رابطه تاثیر گذاری وتاثیر پذیری بین اعضای خانواده وجود داشته ودارد تجارب درمانی چندین ساله مدیریت درمان ویژه نشان داده است که خانواده های اعتیاد بیشتراحساسات ورفتارهایی مانند:خستگی ،دلزدگی ،پنهان کاری ،احساس اجحاف وقربانی بودن ، خشم ، ناامیدی وغمگینی را انتخاب کرده اند ولذا  ارائه برنامه درمانی خانواده  و شرکت فعال  همه اعضای  خانواده که منجر به بهبود روابط می گردد،احتمال موفقیت در مسیر بهبودی را بالاتر برده و به تدریج افراد احساس بهتری را تجربه خواهند کرد"زیرا همواره تغییر در فکر و عمل منجر به تغییر در احساسات میگردد".

جدول ارزیابی عملکرد و بازخورد بیمار و خانواده: با توجه به اینکه دستیابی بهتر به اهداف درمانی ، مستلزم همراهی فعال درمانجویان وخانواده آنان در طرح درمانی مدیریت درمان ویژه می باشد لذا این مرکز برای مشخص نمودن پیشرفت و میزان همراهی در مسیر درمان اقدام به طراحی وتکمیل جدول عینی ارزیابی عملکردوبازخورد می نماید بنابراین درهر زمان خانواده می تواند میزان همراهی خود را در طرح درمان ارزیابی و مشاهده نماید.

پرسش وپاسخ متداول :

پرسش :هزینه درمان چه مقدار است ونحوه پرداخت چگونه است؟

پاسخ: با توجه به اینکه طرح درمان هر فرد به طور خاص برای ایشان تدوین می شود هزینه های درمانی حداکثر دو روز  پس از اولین جلسه مدیریت درمان ویژه  با خانواده به همراه طرح درمان وجدول سرویس ها و هزینه ها ارائه     می گردد که امکان محاسبه تقریبی هزینه ها را امکان پذیر می کند.

بعد از ارائه طرح درمان چناچه خانواده متقاضی دریافت سرویسهای موجود باشد وجهی را به صورت علی الحساب نزد مرکز به امانت می گذارد که هزینه ها ی درمانی ابتدائی از طریق آن پرداخت ودر پایان هرماه صورت حساب ارائه  خواهد شد .

پرسش: مرکز مدیریت درمان ویژه اعتیاد(VCMA) با چه روشی فعالیت می کند؟

پاسخ: زیر بنای فکری پرهیز مداری وایمان مداری است که با روشهای موثر علمی روز همراه شده است واینکه چه روشی متناسب چه شخصی خواهد بود از طریق جلسه هماهنگی در  تیم درمان بررسی وتدوین وارائه خواهد شد.

پرسش :آیا مرکز مدیریت درمان ویژه سرویس های خاص (مداخله ،مشاوره در منزل ،مشاوره در مراکز بستری و...)هم ارائه می دهد؟

  پاسخ: ارائه تمامی سرویسهای ویژه درمانی موجود در حوزه درمان اعتیاد طبق صلاحدید تیم درمان امکان پذیر می باشد وملاک ارائه  اینگونه سرویس ها صرفا درخواست مراجعین نخواهد بود بلکه آنچه که به نظر متخصصین درمان  موثر تشخیص داده شود ارائه می گردد.

 پرسش: برای ورود به برنامه درمانی مدیریت درمان ویژهVCMA)) از کجا باید شروع کنیم ؟

پاسخ :  برای ورود به برنامه مدیریت درمان ویژه ، مناسب آن است که ابتدا خانواده ویا افراد تاثیر گذار در زندگی بیمار در جلسه اولیه درمانی با سرپرست تیم درمان شرکت داشته باشند تا بر اساس ارزیابی بدست آمده  اولیه طرح درمانی ارائه گردد. طرح درمانی دو وجهی بهم پیوسته ومنسجم می باشد ،یک سوی طرح درمان برای  فرد بیمار وسوی دیگر برای  خانواده طراحی و ظرف مدت 24 ساعت بصورت مکتوب ارائه می گردد .



:: برچسب‌ها: مدیریت درمان ویژه خانواده محور , ویژگیهای مدیریت درمان ویژه وردیج , ضرورت ایجاد مدیریت درمان وگروه هدف , ,



مطالب مرتبط با این پست
.